אודות הישיבה

ישיבת זיו-אור בכרמיאל/כפר חיטים  מיסודה של ישיבת נהורא במבוא חורון

אודות הישיבה

  מי אנחנו “זיו אור” כרמיאל כפר חיטים

הישיבה הוקמה בשנת תשע”ה על מנת לתת מענה לתלמידים הבאים מבתים דתים וחרדים השואפים ללימודי קודש ברמה גבוהה לצד לימודי ליבה עד להגעתם להוצאת תעודת בגרות,

המסגרת הינה פנימיתית באשר מנסיון רב שנים כי למען קידום התלמיד מסגרת הלימודים לצד מסגרת החוויות ובניית האישיות הם שיקדמהו לשאוף ולהגיע לכך,

בישיבה קיימת מגמת תקשוב בו התלמידים יכולים להגיע לתעודת בגרות טכנולוגית עם 10 יחידיות אשר יפתחו להם פתח לעולם ההיי טק ולשינויים המתחוללים סביבנו.

את המקום מנהל הרב יהודה שורץ בעל נסיון רב בגישתו היחודית הקשר האישי לצד צוות המחנכים המורים והפנימיה הינם בעלי נסיון רב בלימוד וחינוך שכבות הגיל הנ”ל לצד מיקצועיות בתארי משרד החינוך, הצוות עובר השתלמויות במהלך השנה אותם מוביל היועץ החינוכי אשר מתווה תהליכים הן בארגון והן במניעת בעיות משמעת וכו’

הפנימיה נמצאת במבנה רחב ידים עם נוף מיחוד במינו למול הכינרת כאשר הפעילויות והחוגים כגון אלקטרוניקה, מוזיקה חדר כושר נותנים לנערים מענה לשעות אחרי הצהרים והערב,

בערבים מתקיים סדר לימוד קבוע עם אברכים חונכים אשר מקדמים את התלמידים להשגים תורניים לרבות סיומי מסכתות לצד לימודי הלכה לחיי המעשה,

בזיו אור קיימות 4 כיתות ט-י”ב סך התלמידים כיום 85 תלמידים

בוגרי כיתה י”ב עוברים תהליך של שיח רגשי לימודי וחינוכי לבניית אישיותם הפנימית ומוכווני מטרה להגעתם לחיי המעשה,

הבוגרים שלנו ממשיכים לישיבות, מכינות, צבא, כאשר לכל תלמיד נתפרת חליפה המיועדת בשבילו,

קיימת תכנית בוגרים כאשר איש צוות מלווה אותם בשנים הראשונות שלהם לאחר סיום הלימודים

כדי להביא את התלמידים להישגים לימודיים, ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם למרות המגבלות האמורות לעיל, מקבל כל תלמיד ב”זיו אור” את הכלים המתאימים:

1. לימודי 

2. חינוכי רגשי 

3. חברתי – 

יעד – תורה עם דרך ארץ

יעד מרכזי

תלמיד המסיים את שנות לימודיו ב”זיו אור”, יצא כשבידו תעודת בגרות או תעודה טכנולוגית בהתאם ליכולת האישית שלו, יחד עם הקניית יכולת למידה תורנית וכללית, יחס אוהד למצוות התורה וערכיה עם יראת שמים, בניית בית והכנה לחיי חברה ומשפחה.

 

תכנית טיפולי רגשי

כדי להביא את התלמידים להישגים לימודיים, ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם למרות המגבלות האמורות לעיל, מקבל כל תלמיד ב”זיו אור” את הכלים המתאימים:

1. לימודי – השיעורים ב”זיו אור” הן לימודי התיכון והן לימודי הגמרא מחולקים להקבצות לפי רמת התלמידים ויכולתם, תגבור לימודי ע”י מורים מקצועיים ללימודי הקודש והתיכון.

2. חינוכי רגשי שיחות אישיות, התערבות מקצועית, שיעורי ‘כישורי חיים’ ע”י יועצי ביה”ס, העצמה אישית ע”י הכוונה

3. חברתי התלמידים שוהים בפנימיה, מקבלים הכוונה לחיים משותפים הפעלות חברותיות, ותמריצים. לצד חוגים ופעילויות שונות.

יעד

תורה עם דרך ארץ

יעד מרכזי

תלמיד המסיים את שנות לימודיו ב”זיו אור”, יצא כשבידו תעודת בגרות או תעודה טכנולוגית בהתאם ליכולת האישית שלו, יחד עם הקניית יכולת למידה תורנית וכללית, יחס אוהד למצוות התורה וערכיה עם יראת שמים, בניית בית והכנה לחיי חברה ומשפחה.

שיפור הזכאים לבגרות מתוך התייחסות לנאמר להלן, על פי נתוני התלמידים המגיעים לבית הספר בחלקם הגדול מגיע ללא בסיס במקצועות הליבה על כן אנו מפעילים מערך תגבורים ע”י המורים וסטודנטים, בניית מערכות מחשוב לעזרה בתחומים הנ”ל מתוך הכוונה טובה וקידום התלמיד, חלוקה להקבצות במקצועות הנ”ל.

רוחני

בתחום הרוחני אנו שואפים שהתלמיד יצא עם כלים מכוונים לחיי משפחה בריאים מתוך אחריות אישית וקהילתית, חיזוק הרמה הדתית להקצאת יעד לקביעות עיתים לתורה, שיחות ועדים עם טובי הרבנים והמרצים, תכניות פעילות במגוון נושאים תורניים העומדים לפתחנו, השתייכות קהילתית, עשה לך רב והסתלק מן הספק בניית מערכת תמיכה לבוגרים עד כדי יעוץ פרטני אישי וזוגי, גם לאחר סיום שנות לימודיו במוסדנו.

0

שנת הקמת הישיבה

0

מספר תלמידים

0

כיתות ט׳-י״ב

דבר ראש הישיבה - הרב יהודה שוורץ

מהדרכה של הקב”ה למשה רבינו אנו למדים איך לאזן את ההנהגה בין המטה-לנחש.

כאשר התגלה הקב”ה למשה רבינו במעמד הסנה והודיע לו כי הוא נבחר לגאול ולהנהיג את ישראל, הורה לו לערוך מופת שיוכיח לכולם כי הוא שליח ה’.

“מה זה בידך”? ויאמר: “מטה”. ויאמר: “השליכהו ארצה”! “וישליכהו ארצה” ויהי לנחש. וינס משה מפניו. ויאמר ה’ אל משה: שלח ידך ואחז בזנבו. וישלח ידו ויחזק בו, ויהי למטה בכפו” (שמות ד’, ב’-ד’).

במופת זה ביקש הקב”ה ללמד את משה רבינו את השיטה הנכונה לכל מנהיג בגישתו לעם, ולהעביר מסר נצחי לדורות עולם, לכל אדם המנהיג את בני עמו, את בני עירו או את בני משפחתו או את תלמידיו.

הדבר ברור שאדם גס רוח, שתלטן ותקיף מטבעו אינו ראוי לשמש כמנהיג, 
אך גם אדם עניו בקיצוניות, המתחשב באחרים עד כדי שדעתו בטלה לפני כולם, גם הוא אינו ראוי להנהיג. מהי אם כן הדרך הנכונה?

לפיכך, בשעה שציווה הקב”ה על משה רבינו להנהיג את ישראל, טרם צאתו לדרך

שאלו: “מה זה בידך?”- כלומר איזו הנהגה בדעתך לנקוט בידך את העם?

“ויאמר מטה” – אהיה תקיף איתם ביד קשה של גבורות ודינים בבחינת מטה המכה. שאם לא כן, לא אוכל להנהיג.

“ויאמר השליכהו ארצה!”- השלך מידך הנהגה זו! היא תגרום למרד העם במנהיגו והילד בהוריו.

“ויהי לנחש”- להראות ולאמר: הנה ראה מהי התוצאה של שיטה זו, ברגע שהמטה משתחרר מידך, הוא הופך לנחש מסוכן שעלול להכיש את מי שנקט בשיטת המטה. כי אמנם כל מטה וכל מקל, כל עוד הוא ביד האדם, הוא ינוע ויפעל על פי רצון האדם המחזיק בו, אבל כשהשתחרר מהיד האוחזת בו והפך לנחש, איננו נשלט, ומכיש כרצונו.

כך על כל מנהיג לדעת, יד קשה נראית כמצליחה רק בהתחלה, כל עוד הוא מצליח לאחוז את המטה בידו. אבל אם לא יתעשט בזמן, העם יתמרד ויתברר שהשיטה הנוקשת גרמה לפריקת עול מוחלטת, ולנזק נורא שעלול להיות בלתי הפיך. וכשהבין משה רבינו שדרך זו איננה טובה, מיד: “וינס משה מפניו”- הוא גמר בדעתו להתרחק לחלוטין מדרך זו.

אך הנה מלמד אותו הקב”ה את סוד האיזון ואומר לו: “שלח ידך ואחוז בזנבו”- אל תנוס לחלוטין משיטת המנהיגות התקיפה שבמטה.

צריך שתאחוז בידך מעט מהמטה.

לפי שלעיתים יש לנהוג בתקיפות לתועלת, בבחינת: שמאל דוחה וימין מקרבת הדחיה תהיה בחולשה, והקירוב בעוצמה.

ומיד “ויהי למטה בכפו”- חזר הנחש הבלתי נשלט להיות מטה הנשלט ביד האוחז בו, ומשתמש בו בתבונה.

זהו סוד האיזון הרצוי והנדרש למנהיג בהנהיגו את האחרים, בכל סוג של מנהיגות: מלך כלפי אזרחיו, אב כלפי ילדיו, ומורה כלפי תלמידיו. רק כך יצליח המנהיג הנבון להשיג את התועלת הרצויה.

באהבה רבה

יהודה שורץ

טלפון: 04-9126075

כתובת מייל: zivor10@gmail.com

עיצוב ובניית אתר: דורון מאיר דיגיטל